Produktinformation:
På DYRELAGERET.DK sælger vi diverse tilbehør til hund, kat og hest. På DYRELAGERET.DK oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til DYRELAGERET.DK via shop@Dyrelageret.dk.
Køb af veterinære loppemidler (håndkøbsmedicin):
Det er ikke tilladt for personer under 15 år at købe veterinære loppemidler, da disse er lægemidler/håndkøbsmedicin. Ved accept af Dyrelageret.dk´s handelsbetingelser, har vi din garanti for, at du er fyldt 15 år.
Priser:
Alle priserne er dagspriser. Alle angivne priser er inklusive 25% moms.
Prismatch - finder du den samme vare billigere hos andre DANSKE webshops, refunderer vi dig differencen, gælder dog IKKE loppe- og flåtmidler. Undtaget fra vores prismatch er priser, der kan opnås som medlem af en klub, hvor der betales medlemsgebyr - (f.eks. CLUB OLIVERS). Bemærk at det er prisen incl. levering, der prismatches, samt at det er vores nettopris, altså fratrukket alle rabatter, der er gældende ved udregning af prismatch.
Bestilling:
Når du sender ordren til os, behandler vi ordren, og sender dig en mail. Skulle varen mod forventning være forsinket, vil vi kontakte dig, og give besked om leveringstidspunktet eller sammen med dig finde en anden løsning.
Når du handler med dyrelageret.dk indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til shop@dyrelageret.dk.
Levering:
Varerne bliver normalt sendt med GLS til den pakkeshop du vælger BEMÆRK: Der kan opstå situationer, hvor GLS leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer. (du modtager SMS eller mail, når varerne er klar til afhentning). Varerne kan også sendes med GLS til din adresse, hvis de må stilles. Ved levering til opgang, skal der være frit tilgængeligt for GLS til opgangen (der må ikke være låst, og kunden kontaktes IKKE for oplåsning) Pakker på over 20 kg bliver kun leveret i stueplan. Leveringstid 1-3 hverdage.
Betaling:
På dyrelageret.dk kan der betales med:
- Dankort
- Mastercard
- Visa
- Visa electron
- eDankort
- Mobilepay
Vi tager ikke kortgebyr og beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra dyrelageret.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Vær opmærksom på, at ved alle typer MasterCard og alle typer Visa Kort gælder flg.:
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil: 1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller 2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder. Pengene kan være reserveret i op til lb.md. + 30 dage, men ved annulleret køb kan reservationen dog ophæves tidligere (kontakt dit pengeinstitut)
De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til NETS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og NETS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart varen afgår fra DYRELAGERET.DK.
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.
Reklamation:
Dyrelageret yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret på fabrikations- og materialefejl (mangler). Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Fakturaen, eller kopi heraf, skal fremvises til DYRELAGERET.DK i forbindelse med anvendelse af reklamationen. Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til Dyrelageret inden rimelig tid. Reklamerer du som forbruger indenfor 2 måneder er reklamationen altid rettidig. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen. Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består. En reklamation skal ALTID fremsendes på mail til Dyrelageret, og derefter vil alt kommunikation omkring reklamationen forgå skriftligt mellem kunde og Dyrelageret.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Dyrelageret.dk, Nejstdalen 3, 9850 Hirtshals
VIGTIG INFO : Pakken skal afleveres på denne adresse (IKKE pakkeshop, posthus eller lignende.)Sendes en returpakke til en pakkeshop returnerer pakkeshoppen den automatisk til dig med beskeden "Modtagelse nægtet"
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Klageadgang Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte shop@dyrelageret.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
Dyrelageret har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for DYRELAGERET.DK`s kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider. Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og DYRELAGERET.DK. Du finder linksene i bunden af denne side.
Ombytning hos DYRELAGERET
Hvis du gerne vil bytte en vare, så returnerer du varen og går ind på dyrelageret.dk og lægger en ny bestilling. Det kan du gøre med det samme og samtidig sikre dig, at den ønskede vare ikke er udsolgt. Vi refunderer købsbeløbet for den returnerede vare, så snart vi modtager den på vores lager.
Fortrydelsesret:
Meddeler Kunden DYRELAGERET.DK, at Kunden har fortrudt sit køb inden 60 dage efter levering, tilbagebetaler DYRELAGERET.DK varens pris. Dog gælder dette ikke ved køb af Datovarer, der er fortrydelsesretten 14 dage. Fristen indebærer, at du har 60 dage fra modtagelse til at give os meddelelse om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til shop@dyrelageret.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder herunder. Herefter har du 14 dage til at sende varen retur til os.
---------------------------------------------------------------------------------------
Fortrydelsesformular (udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til Dyrelageret.dk Nejstdalen 3 9850 Hirtshals shop@dyrelageret.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende:
_______________________________________
Bestilt den____________ Modtaget den____________
Forbrugerens navn:
_______________________________________
Forbrugerens Adresse:
_______________________________________
_______________________________________
Dato:______________
---------------------------------------------------------------------------------------
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Varer der returneres ufranco eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Ved returnering bedes du bruge GLS eller Post Danmark, da det gør det muligt at spore varen, hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Det er ikke muligt at benytte sig fortrydelsesretten ved at nægte modtagelsen af pakken, eller undlade afhentning i pakkeshop indenfor afhentningsfristen. Du skal vedlægge info i pakken, og selv afholde returudgifterne. Hvis du undlader at afhente i pakkeshoppen, vil der blive fratrukket returfragt (GLS-takster)når vi refunderer varen. Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris. Vi anbefaler at du sender varen retur med kvittering for afsendelse.
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Dyrelageret.dk, Nejstdalen 3, 9850 Hirtshals VIGTIG INFO : Pakken skal afleveres på denne adresse (IKKE pakkeshop, posthus eller lignende.)Sendes en returpakke til en pakkeshop returnerer pakkeshoppen den automatisk til dig med beskeden "Modtagelse nægtet"
Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Beløbet bliver overført til det betalingsmiddel, som du har betalt med.
Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg til private - det gælder ikke varer solgt til virksomheder.
Varen sendes til:
Dyrelageret, Nejstdalen 3, 9850 Hirtshals. Pakken skal afleveres på denne adresse (IKKE pakkeshop, posthus eller lignende.)Sendes en returpakke til en pakkeshop returnerer pakkeshoppen den automatisk til dig med beskeden "Modtagelse nægtet"
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så varen kan spores, og du kan dokumentere afsendelsen.
Når Dyrelageret modtager en vare retur:
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du, normalt straks, men altid inden 14 dage modtage beløbet retur. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Forbehold for ændringer:
Dyrelageret forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer. Det er dog altid de betingelser, der accepteres på købstidspunktet, der er gældende.
Leveringstider:
De bestilte varer leveres normalt indenfor 1-3 hverdage. I forbindelse med Black Friday og julehandelen i december, kan der forventes længere leveringstid.
DYRELAGERET.DK leverer varer med GLS
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Dyrelageret.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på Dyrelageret.dk er Dyrelageret.dk ApS, CVR.nr. 29179735 Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: shop@dyrelageret.dk
Cookies
På dyrelageret.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Hvis du har spørgsmål angående dine cookies kan du henvende dig til Dyrelageret.dk ApS på shop@dyrelageret.dk
Webstatistik
Vi bruger en webstatistik på dyrelageret.dk hvilket betyder, at et statisk-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere dyrelageret.dk.
Misbrug:
Misbrug af www.Dyrelageret.dk kan medføre politianmeldelse.
Copyright: Det er ikke tilladt at kopiere og bruge billeder og tekst fra www.Dyrelageret.dk.
Links:
PBS - Pengeinstitutternes Betalings Service FDIH / Forbrugerrådet Forbrugerstyrelsen Forbrugerrådet Forbrugerinformation
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 06.12.2018
|